بازی ها و سرگرمی های فکرآفرین

بازی ها و سرگرمی های فکرآفرین

اسباب بازی های فکری و آموزشی فومی کودکانه
بازی ها و سرگرمی های فکرآفرین

بازی ها و سرگرمی های فکرآفرین

اسباب بازی های فکری و آموزشی فومی کودکانه

بازی با کودک


بازی با کودک برای والدینی که شاغل هستند و هنگام رسیدن به منزل از کار روزانه خسته هستند کار دشواری است. اما در اینجا می خواهیم چند بازی ساده و جذاب را که می توانند برای کودکانتان مفید بوده و علاوه بر سرگرمی جنبه آموزش هم  داشته باشند معرفی نماییم.


1- بازی با پازل

پازل های متناسب با سن و درک کودک برای او تهیه کنید، برای این منظور می توانید تصاویری را که  کودکانتان دوست دارند به شکل قطعات یک جورچین تفکیک کنید و در اختیار کودک خود قرار دهید تا ان را بسازد.


2- قصه خوانی

یکی از کتاب های فرزندتان را به او بدهید و از او بخواهید تا با ایجاد یک صدای استودیویی برای شما قصه بخواند. برای این کار کودک می تواند زیر پتو رفته و با نور چراغ قوه در زیر پتو کتاب بخواند.


3- نقشه خوانی

به او نقشه ای بدهید و از او بخواهید بر اساس نوع نقشه مکان های مختلف مانند جاده اصلی، بزرگراه ها، پل ها، رودخانه ها و یا پارک ها را بر روی آن مشخص کنید.

یک نقشه جلو او بگذارید و از او بخواهید بر اساس نوع نقشه جاده اصلی ؛ بزرگراه ها ، کوه ها ، پل ها ؛ رودخانه ها و یا پارک ها را مشخص کند.

بهتر است بدانید برای بازی با کودک راه های دیگری مثل ساخت کاردستی و ... وجود دارد که اوقاتی شاد و مفرح را برای فرزندانتان بوجود می آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.